Svetslärarmöte

Då vart det dags igen för Svetslärarmöte. Men i år blir det lite annorlunda. Corona ställer ju till det för oss.
Blev så glad när jag åter igen blev tillfrågad att vara med. 
Att få prata om hur vi ska få in fler kvinnor i yrket, hur vi ska få dem att stanna och få berätta hur många har det på sitt jobb. 
Att få berätta hur jag hade tänkt med bloggen, Facebook sidan för kvinnor samt min instagram. Så otroligt roligt. 
Känner mig så stolt att få stå där och prata. 
Fast som sagt det blir annorlunda i år. Det blir digitalt. 
Man får göra det som går i coronatider. Tyvärr blir det mindre personligt när man inte har en publik att titta på och tala till och kunna diskutera med. 
Men vi gör det bästa möjliga. 
Datum är inte helt satt så kommer med det längre fram. Är bara så glad. 
Har varit ett tufft år och tråkigt med att kvinnor inte vågat berätta sina historier för mig mer. Men det visar ju ännu mer hur tufft det är där ute. Men det ska bli ändring. 
Vi ska se det ändras. 

Hoppas ni har det bra där ute. Var försiktiga. Håll avstånd. Tvätta händer och ha mask. ❤️




Kommentarer:

1 Håkan:

Tjenare
Ja det är tråkigt läge med corona liksom att kvinnor inte vågar berätta.
Måste till en förändring i attityder,och att aldrig acceptera sextrakasserier och diskriminering på arbetsplatsen.
Ha det så gött hälsar Håkan

Kommentera här: