Tillbaka.

 Nu får jag ta mig i kragen och komma tillbaka i bloggen.
Ber er läsare om ursäkt. Men tappade mycket av min energi med detta arbetet. 
Haft kontakt med flera tjejer som ville dela sina historier för att få ut information om hur vårat yrke ser ut som kvinna. 
Men tyvärr har jag inte fått några svar av dem nu. Förstår att många inte vågar men det gör mig oxå ledsen. 
Så hur viktigt detta arbete än är så vill jag inte gå på och tvinga folk att berätta sina historier. 

Men sitter iallafall nu och planerar lite inför svetslärarmötet i januari. Vad vi ska prata om och vilken information som är viktig att få med. 

Försöker oxå få ihop lite olika krönikor med intressanta vinklar. 

Har även blivit vald att vara med i en barnbok om kvinnor inom mansdominerade yrken och män inom kvinnodominerade yrken. Ska bli så kul. Hoppas bli fotograferingar i vår på den. 

Så lite kul är iallafall på gång. 
Kan ju berätta att jag var på både travers kurs och truck kurs förra veckan. Så nu har jag iallafall kort att köra dem. 👍🏻




///Maria 


Kommentarer:

1 Håkan:

Tjenare Maria
Hoppas allt väl
Du behöver inte be om ursäkt.
Man får ta sin tid när man hinner
Sen jobbar du ju ochså.
Lycka till med svetslärarmötet och barnbok.
Hoppas tjejerna ändar sig och berättar.
Hälsar Håkan

2 Spännande kul att se mera kvinnor inom yrket, hittade din blogg genom metall blaska, jag jobbar själv inom industrin mycket att lära kul, varit svetsare och är nu mekaniker! Förresten slit inte ut dej, är en hård väg tillbaka om man sliter ut sig. :




Hannah

Kommentera här: