Lite nya utmaningar.

Som ni sett på instagram kanske @kvinnligsvetsare har jag börjat lära mig att lacka på jobbet.
Vi har lite produkter vi lackar själva. Så blev jag o en kille till som ska dela på det. Blir väl en 9h i månaden var så inte mycket men roligt att lära sig något nytt. 

Våra skruvpaket och stativ är exempel på produkter vi själva lackar. 
Så hela dagen igår hade vi kurs. Man blev grymt trött i huvudet och kroppen av att lära nytt. 
Sen vart det varmt. Hade för mycket under målaroverallen. Sen blir man ju inte mindre svett av masken vi har. 



Ja snygg är man ju inte men säker. 😂

Vi fick testa lite olika saker att lacka med grundfärg då vissa produkter endast skickas med det ytskiktet. 



Ska nog även ta med mina gamla skor och lacka i för annars är mina vanliga helt förstörda. Så här såg de ut efter första testlackningen. 


Tror det kommer bli kul. Alltid kul att lära sig något nytt. Kommer ta ett tag att få in känslan tror jag. 

Över till något annat. Kommer dröja lite med fler berättelser om trakasserier. Både att semestern varit så folk har inte haft tid att få ihop nåt. Sen som vanligt är det folk som ångrar sig och inte vågar. Så får vi inte ha det. 
Just därför detta är så viktigt. 

God kväll till er alla 
///Maria 


Kommentarer:

1 fiskerulle.blogg.se:

Tjenare Maria
Ser ju bra ut målningen
Tar sin tid och komma in i det när det är nytt.
Snygg (ha ha) får du vara hemma.
Bara du har säker och trygg arbetsmiljö.
Ja du lite ”moment 22” att tjejerna hoppar av och inte vågar berätta.
Tråkigt,det ska inte behöva vara så här
Och det finns hjälp och få, men dom kanske inte känner till regelverket och någon som bakar dom.
Och då blir det svårt.
Kanske inte finns någon fackrepresentant heller på arbetsplatsen.
Ha det gött ( skönt börja jobba igen !!!)
/Håkan

Kommentera här: