Ont i ben och fötter.

Vi står ju väldigt mycket upp på dagarna och går runt.
Vilket innefattar att fötter och ben blir trötta och värker efter en veckas arbete.
När jag bytte jobb fick man ju nya skor och de första veckorna blev jätte tuffa. 
Hört att många har problem med detta. Så tänkte tipsa det som jag tycker hjälpa. 

  • Byta skor ofta. Gärna varje år. Då gamla nedgångna skor inte har nån stötdämpning kvar. 
  • Inlägg. Testa ex scholl gel inlägg. Byt oxå dessa ofta. Räcker inte dessa och man får stora problem skaffa special inlägg för din fot. 
  • Stödstrumpor. Tycker det funkar kanon om man just blir trött i benen eller att fötter och ben svullnar.
Stödstrumpor var dock väldigt varmt på sommaren men hjälpte mycket. 
Kanske självklara tips för många men inte för alla. 


///Maria 

Kommentarer:

1 fiskerulle.blogg.se:

Tjenare Maria
Jag såg på video du står på golvet direkt.
Kolla om det funkar med tjock avlastningsmatta man ska stå mjukt.
Hjälper nacke och ryggen.
Har själv sådan på mitt jobb

Hälsar Håkan Zackrisson
Idesta Foodtech i Malmö

Svar: Har en jag använder vid bänken. Kan inte ha den och flytta runt när jag svetsar längre saker.
Maria

Kommentera här: