Vill locka med enkelhet.

Jag är verkligen ingen blogg för proffs.
Alltså inget tips och trix hur du lättare svetsar olika saker. 
Det finns massor av sådana videor och konton på Youtube. Det är verkligen inte min idé och vision. 
För om jag vill locka in folk till yrket är det inte genom teknisk data och avancerad teknologi. För vet man knappt någit om yrket och vill få en bild av yrket får man det inte med teknisk data hur man bäst bygger upp ett visst a-mått vid olika typer av svetsfogar.
 
Utan man lockar mer med videor och bilder och förklaringar över hur det dagliga arbetet ser ut. Vilka moment man kan behöva göra och en större bild av hur yrket ter sig. 
Det är ju det jag vill förmedla.. Samt såklart snygga bilder och videor då jag har ett intresse för bild och form. 
 
Förstår att många proffs inte har intresset för bloggen. Då den kanske inte lär dem något. Men hoppas jag fångar några med mina bilder och framförallt arbetet med att få ut infon om hur kvinnor innom verkstadsyrken har det. 
 
Om någon tjej innom yrket läser här och vet själva de blir trakasserade. Får ni gärna skicka era berättelser till mig. Ifall ni vill få ut dem anonymt här för att få ut mer fakta. Ju fler vi är desto mer kraft ger det.
 
Vill att folk ska få se att man kan vara en helt vanlig tjej och jobba med detta. Då majoriteten av fördomar över kvinnor i yrket är att vi är lesbiska eller skulle vara butch osv. 
Sen är majoriteten av instagram profiler där kvinnor svetsar ganska oäkta. Där de tar en roll och gör poser och har mycket sexighet de spelar på för att locka följare. Att de måste puta och ha kläder som inte är godkända för jobbet för att ta bilder. Blir så otroligt fånigt. 
Vill man inte få följare på en svets sida pga sin yrkesskicklighet?  Inte hur mycket man kan locka män med sin kropp?
Många av dessa kan tyvärr knappt svetsa. 
 
Vill visa vi kan få följare pga att vi är duktiga på vårt jobb. Att vi är mer än någit att titta på. 
Ja nu blev det kanske för  pretentiöst och feminist snack. O kanske jag nu förlorade ett par läsare som tröttnade. 
Men vi ska väl inte innom yrket bli bedömda efter utseende. Är ju galet. 
 
 
Man är ju oftast väldigt snygg på jobbet 🤣
Ha nu en trevlig helg. 
 
///Maria 
 
 
 

</div

Kommentera här: