Inte alla män!


Jag vill verkligen förklara att när jag skriver här på bloggen om olika situationer och händelser. Speciellt där män är inblandade om exempelvis trakaserier mot kvinnor eller liknande. Så är jag noga med att få fram att jag inte menar ALLA män. Jag drar långt ifrån alla män över samma kam.
Vet mycket väl att de flesta är snälla. Men blir så förvånad varje gång man skriver så måste man verkligen påpeka detta för annars går det fort. Fort som sjutton har ex antal män skrivit.

INTE ALLA MÄN. Jag skulle aldrig.... Jag har aldrig osv. 

För i denna situation är det synd om männen tydligen. Som blir utpekade som grupp. 

Nej det är långt ifrån alla män. Men alla män har en skyldighet att när de ser ett hemskt beteende från andra män att stoppa det och förebygga de. 
För så länge ni inte sätter ner foten och säger ifrån är tyvärr ni ett problem i allt oxå. 
Vilket är konstigt att så få gör. Eftersom ni (INTE ALLA MÄN) är så rädda att bli utpekade. 


Denna fight mot trakaserier mot kvinnor är lika mycket er fight som kvinnans. Vi kvinnor arbetar att förhindra och förebygga även om vi själva kanske inte blivit utsatta så är det ändå vår fight att ta för andra. 
Så det borde vara männens fight att ta för andra, även om de själva inte är de få som trakasserar. 

Tråkigt man måste både starta och sluta ett inlägg med Inte alla män
För nej jag är ingen manshatare. Långt ifrån. 

Jag vill bara vi delar fighten. 

///Maria 





Kommentarer:

1 fiskerulle.blogg.se:

Tjenare Maria

Det är klart vi ska dela fighten.
Sen får vi män ta diskutionen på jobbet/lunchrummet,föreningslivet m.m

Ha det gött hälsar Håkan Zackrisson

2 Anonym:

Tråkigt att ALLA så kallade MÄN inte vågar säga ifrån till sina kollegor vilket kön de än må vara så har väll alla rätt att få en tillsägelse om man gjort fel lr beter sig illa mot någon.Mvh Andreas

Svar: Precis det är så simpelt.
Maria

Kommentera här: