Vibrationsskada?

Nu har jag i en vecka tillbaka märkt av att båda mina tummar vibrerar okontrollerat i vissa lägen. Både i avslappnat och om jag försöker hålla något mellan tumme och pekfinger.
Även känt lite i hela händerna. 
Så nu funderar jag. Är detta en vibrationsskada påväg. Eller är detta en tillfällighet. 

Har börjat med en ny medicin men detta är inte någon biverkning alls av den så borde inte vara det heller. 

Så nu börjar jag fundera. Inte bra i sådant fall. 
Försöker använda mina handskar för vibration så mycket jag kan när jag använder vinkelslip. 
Men folk säger ju ändå att de inte hjälper. 
Fortsätter det eller blir värre får jag kolla upp detta. 

Här ser ni en video hur det ser ut. 


Nån kanske känner igen det? 
///Maria 

Kommentarer:

1 fiskerulle.blogg.se:

Tjenare Maria
Det set inte bra ut alls med tummen,vinkelslipen ska väl inte vibrera?

Du prata med arbetsledaren kolla upp maskinen.
Annars gå till skyddsombudet /RSO( regionaltskyddsombud).

Du kan ochså begära en riskbedömning .
Har ni företagshälsovård kan dom kolla tummen.

Hälsar Håkan Zackrisson
Idesta Foodtech i Malmö Skyddsombud

Svar: Det gick över. Var en ny medicin jag fick som påverkade mig visade det sig som tur var. 👍
Maria

Kommentera här: