Tillbud.

Blev tvungen att skriva tillbud idag.


Var dum nog och borrade med handskar. Och då svetshandskar. Hade startat pelarborren och skulle sänka borret för att markera in det. 
Då fastnar den lilla koppen på ett hjul som snurrar med borrets fastighet in i handsken. 


 Den snurrar då in min hanske som nyper runt min handled och tvingar runt min handled in bakom hjulet och runt. 

I sista sekund slår jag nödstop. Hade tur som bara klämde mig och fick skrapsår och en värkande handled. Hade kunnat om jag inte haft nödstop så nära brutit handleden. 

Så tur i oturen idag. Så inte borra med handskar mer. 

Så nu blir det ett kort inlägg då jag är högerhänt och den handen var den jag skadade. 
Så snälla ni där ute. Använd inte handskar hug borrning i pelarborren. 

///Maria 



Kommentarer:

1 fiskerulle.blogg.se:

Tjenare Maria
Det var inget roligt
Man får lära sig av misstagen
Olyckan slår till när man minst anar det
Hoppas ingen större skada och krya på dig
Ska anmälas till FK som arbetsskada och få ersättning via AFA -försäkring
Hälsar Håkan😢

Kommentera här: