Svetskväll för tjejer.

Idag tänker jag göra reklam för en super kväll. Eller reklam och reklam jag vill uppmärksamma denna dag.

Min gamla vän Frida som jag gick min svetsutbildning med jobbar som svetslärare i Uddevalla. Hon har nu för andra året idag ordnat en prova på kväll för tjejer att testa svetsning. 

Förra året var jag med som en av dem som visade upp Tig-svetsning. Vi hade så kul och det kom många tjejer som faktiskt ett par sen sökte in till utbildningen. 

I år är det en självklarhet att jag står med och jobbar och visar upp hur man svetsar. 

Den 25 April kl 15:30

Vart?: 
Östrabo yrkes Svetsverkstad, Infanterivägen 1. 45132, Uddevalla.

Krävs några förkunskaper?:
Nej, alla är välkomna oavsett om man svetsat innan eller inte.

Behöver jag ha med mig något speciellt?
Nej, du får låna svetshjälm och handskar av oss på plats. Men klä dig gärna i oömma kläder.

Varför behöver jag anmäla mig?
Vi har ett begränsat antal platser, så anmäl dig redan nu för att garantera din plats till svets-kvällen.

Mer information finns här samt anmälan:



Hoppas vi ses där. 

///Maria 

Kommentarer:

1 fiskerulle.blogg.se:

Tjenare Maria
Allt väl hoppas jag.
Fint initiativ bjuda in tjejer för att prova på svets.
Och kanske framtida yrke.
Behövs och nästa generation som tar över.
Ha det så kul hälsar Håkan Zackrisson

Kommentera här: