Morgondagen.

Idag är jag taggad för i morgon smäller det. Då min vän Frida som är svetslärare I Uddevalla annordnat sin årliga svetskväll för tjejer. 
För att kvinnor ska få prova på och få prata med tjejer i yrket. 
Jag ska såklart vara med och visa hur man svetsar och hjälpa och svara på frågor. 

Vi hade så trevligt sist. O i år är hela 50 st anmälda. 

Esab kommer dit bla. Det kommer vara tävlingar med fina priser. Brandkåren kommer dit mm. 

Så kul detta ska bli. Är så inspirerad att jag själv funderar på att göra samma i min kommun. 
Ska ta ett snack med min gamla skola. 
Som sagt här händer det grejer. Har ett möte vid lunch sen smäller jag upp. 
Blir en lång dag. Hoppas jag får upp lite bilder redan i morgon kväll. 

Sååååå spännande. 

///Maria 









Kommentarer:

1 Anonym:

Ha det så kul i morgon.
Hoppas någon blir inspirerad för industrijobb / svets
Hälsar Håkan👍👍🔥🔥

Svar: Tackar. Det tror jag. Förra året var inte alls så många anmälda och var ett par som började sen. Så vi hoppas på bra antal.
Maria

Kommentera här: