Dålig dag vs bra dag.

Igår var en dålig dag. En sån man bara vill slippa.
Såg när jag vände och vred på spjället jag har byggt att ett näst hade släppt när jag skulle helsvetsa det. 
Vilket innefattar att jag svetsat fast det va 2cm fel. Gah. Jobbigt ställe att komma åt att kapa loss oxå så blev mycket jobb med vinkelslip samt stora släggan. 
Men tillslut kom det loss. Händer ju ibland ett näst släpper men man brukar ju hinna se det innan man helsvetsar. 
Tur jag dubbelkollar allt innan jag lämnar ifrån mig det till lack. 
 
Men idag gick mycket bättre. Idag vart det fallschakt på schemat och det rullade på utan problem. Vilket är skönt för då går tiden snabbt oxå. 
I morgon hoppas vi på en bra dag igen. Men man vet ju aldrig 😂. 
 
Här kommer bild och video från igår. 
 
Har en tendens att sitta i konstiga positioner. Även om vi har bord så hamnar jag under eller uppe på det ofta 😂
 
Ibland undrar jag hur man inte börjar brinna oftare än man gör när man kör vinkelslip mycket. 
Har bara eldat min tröja en gång och en kvast en gång på detta halvår. 
 
///Maria 
 
 

</div

Kommentera här: