Arbetskläder mm.

Arbetskläder och utrustning är viktigt att den passar och känns bekväm. Är ju ändå över 8h per dag man går i dem.
Jag har tidigare varit van att ha herr kläder som aldrig passade bra. Samt haft 2-3 strl för stora handskar. Vilket inte alltid är så lätt när man ska svetsa och arbeta med händerna. 
Vet inte hur länge kvinnliga arbetskläder som är godkända funnits och hur länge de gjort mindre storlekar på handskar och liknande. 
Kan ju vara att alla arbetsplatser jag varit på innan har varit snåla och inte velat lägga pengar på kläder till den enda ensama tjejen på stället.
 
Men på min nuvarande arbetsplats är vi iallafall 4 goa tjejer i verkstaden. Så vi fick nya byxor. Blå kläders dam modell.
Så skönt att de sitter bra i midjan och rumpan får plats. Har alltid kört arbetskläder i för stor storlek och haft de på höften för att bli bekvämt. 
Men dessa sitter underbart. 
 
 
 
Handskar är jätte viktigt att se passar. Ha för stora handskar går inte. Försöka gänga på en mutter eller liknande med för stora handskar går ju ej. Ingen fingerkänsla. 
Eller om man Tig:ar och ska mata fram material behövs fingerkänsla. 
 
Alla har säkert sina favoriter och tror de flesta märken har små storlekar. 
Jag kör dessa nu älskar dem. Funderar på testa en storlek mindre men har långa fingrar så rädd strl 7 blir för korta. 
 
 
 Sen hjälmen. Den är ju samma för tjejer och killar. Men jag har friskluftsmask från speedglas. Den fullkomligt älskar jag. Många tycker den e tung men känner inte av det. Roligt nog fick jag den ny när jag började för 7mån sen. Ser ut som den är typ 5år hahaha.
 
 
///Maria 
</div

Kommentera här: