Tips på poddar samt sommar och vinter pratare.

Jag slutade lyssna på musik på radion och liknande på jobbet  för ett bra tag sen. Det är samma saker om och om. Samt lyssnar du 8h per dag blir det segt.
Så började lyssna på podd. Då är min favorit som jag kan tipsa alla om. 
Anna Mannheimer och Mia Skäringers podd. 

Bild tagen från poddtoppen.se 
https://poddtoppen.se/podcast/1229724132/skaringer-mannheimer

Helt underbar. De lyckas koppla ihop allt mellan  himmel och jord. De upplyser viktiga ämnen men får en även att skratta så man nästan kissar på sig. Har suttit på jobbet och skrattat hutlöst i min svetshjälm. Men efter ca 60 avsnitt var jag ikapp och då får jag ju nöja mig med ett avsnitt i veckan. Borde släppas minst 4 hehe. 

Och som sagt radion vill jag ej lyssna på men vill ha något i öronen.
Så hittade Sommar och vinter i P1 på Spotify. 


Har i ett par dagar lyssnat nu på både kända och okända människor och det finns ett par jag hittills vill dela med mig och tipsa om. 

Jag tänker bara skriva vad de heter. Sen kan ni om ni vill läsa va de berättar om. Men jag älskar att bara lyssna och se. För många hade jag nog aldrig tänkt lyssna på om de inte bara hade poppat upp i listan. 

Så gå in på Sommar och vinter i P1 och lyssna på dessa. 

Stefan, pappa till Ebba. 
David Eberhard. 
Olof Wretling. 
Mia Skäringer. 
Linnea Claesson. 
Rickard Söderberg. 
Anna Mannheimer och Peter Apelgren. 
Olof Röhlander. 
Marko "Markoolio" Lehtosalo. 
Mouna Esmaeilzadeh. 
Tommy Ivarsson. 

Hoppas ni tycker att någon av dessa är intressanta att lyssna på. Att ni som jag känner igen er eller får en tankeställare.
Eller ett gott skratt och kanske t.om fäller en tår. 

///Maria 













Kommentera här: