En varm dag.

Idag har vart varmt. O trots det har det bara varit 27grader på dagen. I morgon skulle det bli 34.
Så våra snälla chefer sa vi fick börja kl 5 och sluta en timme tidigare så vi arbetar mer under den svala tiden på dagen. Tror inte jag kommer göra det för det betyder att har får gå upp kl 03.40. Inte så kul. Räcker med mina vanliga 04.40. Lättare för de andra. Nästan alla är lokala killar som har 10min till jobbet ungefär. 

Men helt ärligt att jobba som svetsare på sommaren är inte kul. 
Man kan ju inte ta av sig skyddsutrustningen. 
Kom dock på idag att när jag inte använder min friskluftsmask. Så kan jag koppla loss slangen och köra kall luft innanför tröjan.
Så fantastiskt i värmen. De fick sig dock ett gott skratt när jag öppnade gylfen och stoppade in slangen för byxorna var varma. (mest på skoj). Men det behövdes. 


Dagens jobb har bestått av transportskruvar. Väldigt roliga jobb. Många steg och olika vinklar. Är ett ytterskal samt en skruv inuti.
Är roligt att kommit in i nya jobbet såpass att man kan bygga själv och fråga enstaka saker. 

Dagens skruvar var strax över 4800mm. Så lite otympliga. 
Innerskruven på gång. 

Skruvens ytterhölje. 

Älskar mitt jobb. Men nu ska lägga min tid på min underbara lilla 5åriga tös. O vara mamma och inte svetsare. 


Kommentera här: