Tillbaka till skoltiden.

Satt och tittade på gamla bilder och hittade de första bilder jag tagit på första dagen på svetsutbildningen.

Man var ju livrädd. Hade kvällen innan testat hålla i en svets och prova lite. 
Pinnsvets vart det och jag trodde jag skulle kunna få en stöt och dö typ. 🤣

Hade som sagt aldrig svetsat Innan. Hade ingen direkt koppling till yrket alls. 
Saken var den att jag jobbade på Rusta då det inte fanns så mycket floristjobb. 
Jag trivdes sådär. Men blev då gravid med vårt första barn. Men tyvärr hade jag en förslappad livmodertapp efter en konisering. (tagit bort cellförändringar). 
Vi visste inte om detta fel... Så en morgon öppnade jag mig alldeles för tidigt. Förlossningen försökte stoppas. Men inget funkade. Vår underbara son Malte överlevde inte utanför min mage. 28cm och 400g. 
Efter detta hade vi det svårt och jag ville inte tillbaks till mitt gamla liv och jobb. Behövde en rejäl förändring. 

Då hittade jag i min kommun utbildning till svetsare. Men jag var så rädd de första halvåret. 😂 
Men det är det bästa beslut jag tagit. 
Under den utbildningen blev jag gravid och fick göra uppehåll pga att jag blev sängliggande på sjukhus för att inte samma skulle hända igen. 

Fick vår Maja tillslut 2013 och påbörjade utbildningen igen 2015.

Nu sitter man här med en 5.5år gammal tös. O ett kanon jobb. 

///Maria 





Kommentera här: