Mitt jobb.

Jag jobbar nu på ett stort företag med en 80tal anställda. Bygger doseringsanläggningar. Jag har bara varit här ett par månader men trivs som fisken i vattnet.
Jag jobbar på svarta sidan vilket innefattar svart material (vanligt stål). 
Kommer dela bilder på större och mindre saker jag bygger samt närbilder på svetsar. 
När jag började här vart jag så glad då vi fick friskluftsmask. Vilket gör ens arbetsmiljö 1000 ggr bättre.
Förra företaget hade knapp utsug för svetdröken över arbetsplatserna. 

Här ska ni få se några bilder jag tog de första dagarna på nya jobbet. 


Lärde mig mycket nytt den första tiden. Ex hur man testar om det finns läckor i svetsen. Den vita och röda färgen. Man målar med en jätte lättflytande räd färg innuti det man svetsar. Sen sprayar man vit "färg" yta på svetsarna. Där ser finns en läcka blöder en röd fläck ut i det vita. Bara laga och den är tät. Kanon. 




Kommentera här: